Groei met ons mee naar 4G

Online zakendoen waar en wanneer u wilt? Nu én in de toekomst? Stap dan met ons over op 4G. Op 1 januari 2020 nemen we afscheid van het verouderde 3G-netwerk. Zo kunnen we alle aandacht aan 4G geven. Met ons 4G-netwerk bieden we nog sneller en stabieler internet. Waar u ook bent.

Is uw toestel geschikt voor 4G?

3G stopt, wat betekent dit voor mij?

Waarschijnlijk merkt u er helemaal niets van dat 3G (HSDPA, HSUPA en UMTS) stopt. 4G is namelijk onderdeel van alle nieuwe abonnementen. En de smartphones die wij verkopen, zijn geschikt voor 4G. Heeft u toch een 3G-toestel? Dan zijn er twee opties: 

Terug naar 2G

Heeft u na 1 januari 2020 nog geen 4G-toestel? Dan maakt u automatisch gebruik van ons 2G-netwerk. Met 2G blijft u bellen en sms’en. Maar internetten kan alleen nog via wifi of op lage snelheid.

Bekijk de 2G-dekking op uw locatie via de dekkingskaart

Overstappen op 4G

Is 2G niet voldoende voor uw bedrijf? Bijvoorbeeld omdat u een mobiele breedband toepassing of IoT-oplossing gebruikt voor uw pinterminal of mifirouter? Of omdat u overal in Nederland snel wilt browsen en up- en downloaden? Bestel dan een nieuw toestel via de 4G-checker.

Daarom kiezen ondernemers voor 4G

Sneller zakendoen met 4G

Sneller zakendoen

Razendsnel browsen, zware bestanden up- en downloaden en videobellen zonder haperingen. En dat allemaal tegelijkertijd. Met het 4G-netwerk doet u nog meer in minder tijd.

Overal bereik met 4G

Overal bereik

Vanuit de trein nog even een bestand delen met een collega of klant? Werk waar en wanneer u wilt. Overal in Nederland, maar ook in het buitenland. In 93 andere landen surft u over het grootste 4G-netwerk ter wereld.

Veilig online met 4G

Veilig online

Even inloggen op de gratis wifi-spot van het café of hotel. We doen het allemaal weleens. Maar niet elk openbaar wifi-netwerk is goed beveiligd. 4G is dat wel. Zo blijft internetten veilig, ook buiten de deur.

Doe de 4G-check

Ook genieten van alle 4G voordelen?

Doe de check en u weet direct of uw toestel geschikt is voor 4G. Ondersteunt uw telefoon geen 4G, maar wilt u wel supersnel internetten? Bestel dan snel en eenvoudig een nieuw toestel via de checker.

Groei mee van 3G naar 4G I Vodafone Business

Gebruikt u een Internet of Things (IoT), KSD of IP-VPN oplossing?

Apparaten die 4G niet ondersteunen, vallen automatisch terug op 2G. Als IoT/M2M-klant merkt u hier waarschijnlijk helemaal niets van. De meeste IoT-oplossingen verbruiken weinig data en werken prima met 2G. Ook uw IP-VPN-diensten en de wireless back-up optie blijven werken. Wilt u wel gebruikmaken van ons 4G-netwerk voor IP-VPN en/of de wireless back-up, dan is een upgrade nodig. Neem contact op met uw accountmanager of Business Partner om vervanging van uw apparatuur te bespreken. Of bel onze zakelijke klantenservice voor vragen.

 

Veelgestelde vragen

Ons 4G-netwerk is bijna overal in Nederland beschikbaar. We doen ons best om de laatste gaten in de dekking weg te nemen. Is er ergens geen 4G, dan kunt u alleen internetten via wifi of op lage snelheid. Door 3G uit te zetten, hebben we alle ruimte om ons te richten op het verbeteren van het 4G-netwerk.

 

Op de dekkingskaart vindt u de dekking van ons 4G-netwerk. Is er onvoldoende dekking op uw locatie? Neem dan contact op met uw accountmanager.

 

U heeft een nieuwe simkaart nodig als u langer dan 10 jaar klant bij Vodafone bent en u in die periode nooit een nieuw toestel of simkaart heeft gehad. Heeft u al een 4G simkaart, dan maakt het toestel automatisch gebruik van 4G en 2G. 

 

Toestellen waarbij alleen 3G is ingesteld, maken na de uitfasering van 3G niet langer connectie met het VodafoneZiggo netwerk en vallen terug op 2G. Het is mogelijk dat u uw IoT-oplossing opnieuw moet configureren, voordat deze 2G ondersteunt. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw accountmanager of Business Partner. 

 

Vanaf 2020 schakelen 3G-toestellen automatisch over op 2G. Is dit onvoldoende snelheid voor uw bedrijf? Dan is het nodig om uw toestellen geschikt te maken of te vervangen. Neem hierover contact op met uw accountmanager of Business Partner.

Als het netwerk in het buitenland 3G aanbiedt, dan kunt u hier gebruik van blijven maken.

Liever iemand spreken?

Bellen

Bel en bestel
0800 - 0500

Hulplijn

Hulplijn
0800 - 0094

Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur, za 08.00 - 18.00 uur
Vanuit Nederland altijd gratis

Meer contactinformatie